A VEZETŐ KOMMUNIKÁCIÓS STÍLUSA – és ennek hatása a munkatársak elkötelezettségére
MEGTARTÓ VEZETŐ program 1. modul
VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓ
Jómagam azért a képességért, hogy valaki megfelelően tud bánni az emberekkel, többet fizetek, mint bármi másért a világon.
A MEGTARTÓ VEZETŐ programnak ez az első, alapozó modulja. A vezető kommunikációja nagyban meghatározza az eredményességét is. Konkrét eszközt kapnak a kezükbe a résztvevők a DISC riport révén, aminek a segítségével a saját kommunikációjukat is tudatossá tudják tenni és a munkatársak felé alkalmazott kommunikációs stílusukat is irányítani tudják.
A tréning modul célja
A programban résztvevő vezetők
- ismerjék meg a DISC tipológiát, melynek révén tükröt kapnak saját vezetői kommunikációs stílusukról és támpontot mások stílusának beazonosításához,
- azonosítsák be az egyes vezetői kommunikációs stílusok szerepét a munkatársak fejlesztésében, motiválásában, megtartásában,
- kapjanak ötleteket, tapasztalatokat az egyes stílusba tartozó munkatársakkal való eredményes, megtartó együttműködéshez.
Milyen helyzetekben segít a tréning?
- Ha vezetőként tudatosabbá és személyre szabottabbá kívánod tenni a munkatársakkal való kommunikációdat
- Ha kommunikációs helyzetekben nem az „megy át” üzenetként, amit szeretnél, vagy nem az elvárt reakciók érkeznek.
- Ha új szempontokat szeretnél kapni a hatékony információátadáshoz és más vezetői kommunikációs helyzetek megoldásához,
- Ha nehézséget jelent bizonyos stílusú munkatársakkal az együttműködés.
Mitől lesz a tréning testreszabott?
- A te személyes stílusodról beszélünk a te csapatod szempontjából. Ha felkeltette érdeklődésedet, természetesen arra is van mód, hogy már magaddal hozd a csapatod valós stílustérképét.
- A többi résztvevő „színessége” biztosítja, hogy ne csak a saját stílusod szemüvegén keresztül lásd a kommunikációs stílusok világát.
Fontosabb tartalmi elemek
- megismered a DISC tipológiát és a végére már nagyon fogod várni, hogy kézhez kapd saját személyes riportodat,
- megbeszéljük, hogy mit jelentenek az egyes stílusok a vezető-beosztott együttműködés szempontjából,
- összegyűjtjük, mire érdemes figyelni az egyes stílusoknál a felvételi interjútól kezdve a legfontosabb kommunikációs helyzetekben a fejlesztés és megtartás szempontjából,
- modellezzük a gondolattal, hogy milyen teendők várnak rád, ha Döntésképes/ Interaktív/Stabil, vagy Körültekintő stílusba tartozó új munkatárs érkezik a jelenlegi csapatodba.
- gyakoroljuk a nehéz vezetői kommunikációs helyzetek megfelelő kezelését
A tréning keretei
- A tréning egy csoportban maximum maximum 12 fővel kerül megrendezésre.
- A tréning 1 napos időtartamú, de open tréning keretében a teljes két napos programból mintegy fél napot vesz igénybe
Résztvevők mondták
„Okozott számomra meglepetéseket a saját DISC riportom megismerése. Ezzel viszont az is világossá vált, hogy a problémás vezetői helyzeteim milyen okokra vezethetők vissza. Köszönöm, hogy részt vehettem a programon.”
„Igazi érzelmi hullámvasút volt ez a tréning számomra, amit a saját és a csapattagok teljesítménye és együttmüködése váltott ki. Azt gondolom ez nagyban a trénerek magas szintű tapasztalata és nagyon jó hozzáállása miatt jöhetett létre. Örülök, hogy részt vehettem ezen az oktatáson. Remélem találkozunk még a HDTeam trénereivel.”
ELÉGEDETT
- Csökkenő fluktuáció 88%
- Növekvő munkavállalói elégedettség 95%
- Hatékonyabb termelés 88%
Több mint 85%-a a megkérdezett embereknek motiválatlan a munkájában, 42%-a kiégettnek, 37%-a holtvágányon érzi magát, 37% nincsen tisztában a vállalati célokkal, 45% belső felmondásban él és kétségbeesetten más munkát keres. – Harris Interactive Research
Ennek leküzdése valamennyi vezető számára embert próbáló feladat.
Egyik kulcsfeladatunknak tekintjük a fejlesztési programjainkban, hogy a tematikus elemeken túl a résztvevő vezetőkben tudatosítsuk vezetői erősségeiket, természetes tehetségeiket és a folyamatot a vezetői önbecsülés erősítésére is kihasználjuk.
Ez persze nem jelenti azt, hogy ne mutatnánk meg azokat a kompetencia területeket, amiknek a fejlesztése elengedhetetlen a vezetői eredményességük növeléséhez.
Ahhoz, hogy a munkavállalók jobban érezzék magukat, hogy a véleményük megváltozzon, ahhoz a vezetőiknek is változni kell. Ez viszont csak akkor megy, ha ehhez eszközöket és támogatást kapnak. Ezt a célt szolgálja a MEGTARTÓ VEZETŐ programunk.
A tréning programja pdf formátumban
A MEGTARTÓ VEZETŐ program további moduljai
Beillesztés és betanítás
SZITUATÍV VEZETÉS
A VISSZAJELZÉS ESZKÖZTÁRA
Avagy az elvárások és következmények kommunikációja
CÍM
1221 Budapest, Péter Pál utca 140.
TELEFON
+3630-5525697
info@megtarto-vezeto.hu